• link slot gacor
  • slot gacor
  • slot thailand
  • ipkslot
  • slot gacor
  • slot gacor
  • deposit pulsa tanpa potongan
  • https://157.230.253.195/
  • https://165.22.106.34/
  • ipkslot
  • ipkslot
  • ipkslot
  • ipkslot
  • https://159.223.33.108/
  • https://159.223.46.149/
  • https://139.59.126.203/
  • pulsa777
  • pulsa777
  • https://152.42.193.249/
  • PORTAVITA

    Terénní program Cesta k domovu

    Posláním služby Cesta k domovu je zachovat, udržet nebo zlepšit kvalitu života osobám v dlouhodobě nepříznivé životní situaci. Zejména se zaměřujeme na podporu při získání a udržení si standardního bydlení.

    Cílovou skupinou služby Cesta k domovu jsou osoby starší 18ti let. Může jít o jednotlivce, manželské (družské) páry a rodiny ohrožené sociálním vyloučením, kteří se ocitli v tíživé životní situaci související s bydlením a získali byt s doprovodným sociálním programem Spolku PORTAVITA. Za tíživou životní situaci přitom považujeme nejisté podmínky bydlení, dlouhodobé nízké příjmy či chudobu domácnosti z důvodu jejího zadlužení, a další tíživé a krizové situace (např. zdravotní či jiná omezení, domácí násilí apod.).

    Službu naopak neposkytujeme osobám nezletilým, osobám, u kterých bytová komise rozhodne o nepřidělení bytu s doprovodným sociálním programem a osobám, které potřebují okamžitě bydlet.

    Služba je poskytována bezplatně.

    V rámci sociální služby nabízíme podporu a pomoc například s:

    • doprovodem na úřady a organizace,
    • přihlášením energií a nastavením záloh,
    • vyřízením kauce pro získání bydlení a následných sociálních dávek,
    • vyřizování dokladů,
    • hospodařením s penězi a řešením dluhů,
    • orientací ve vlastních listinách, dopisech, dokumentech apod.,
    • hledáním zaměstnání,
    • řešením rodinných a osobních problémů,
    • potravinovou pomocí,
    • vybavením domácnosti (prostřednictvím naší služby Nábytník).

    Mezi základní zásady (hodnoty) služby Cesta k domovu patří:

    • dodržování základních lidských práv a svobod,
    • respektování druhého (dle jeho individuálních potřeb, chování, schopností, dovedností, osobních hranic a jedinečnosti člověka),
    • respektování soukromí klienta a dodržování ochrany jeho osobních údajů,
    • nediskriminační přístup,
    • nezávislost klienta na službě (podpora klienta v soběstačnosti, ve zmocňování a prosazování jeho oprávněných práv a zájmů).

    Cíle sociální služby (tzn. k čemu se zavazujeme a chceme společně dosáhnout) dělíme na:

    Krátkodobé cíle:

    • Podpora klientů při získání bytu a zabydlení klienta.
    • Zapojování klientů do komunitních aktivit v dané lokalitě.
    • Realizace dalších souvisejících projektů jako např. nábytníková banka, potravinová banka, apod.
    • Spolupráce se sociálními službami a navazujícími organizacemi a institucemi v dané lokalitě a městě.

    Střednědobé cíle:

    • Podpora klientů při udržení si bydlení, například posilováním znalostí a rozvojem dovedností klienta v:
      • hospodaření domácnosti (sledování příjmů a výdajů, zodpovědnost k platbě nájmu a služeb),
      • dodržování domovního řádu a sousedského soužití, 
      • jednání na úřadech,
      • uplatňování svých oprávněných práv a zájmů.
    • Spolupodílení se na komunitním plánování daného města a okolí.

    Dlouhodobé cíle (vize):

    • Podpora klienta v udržení si standardního bydlení bez podpory sociální služby.
    • Aktivně informovat laickou i odbornou veřejnost v otázce sociálního bydlení.

    Kontakty na pracovníky služby:

    Email: cestakdomovu@portavita.cz

    Kontaktní pracoviště Havířov

    • Petra Konůpková, 733 639 223, konupkova@portavita.cz
    • Markéta Domesová, 604 571 215, domesova@portavita.cz
    • Denisa Kolárová, 739 395 472, kolarova@portavita.cz

    Metodik a garant:

    • Mgr. Daniela Brůnová, 731 260 350, brunova@portavita.cz

    Terénní program je realizován za finanční pomoci Moravskoslezského kraje, Statutárního města Havířov a Ministerstva práce a sociálních věcí.